Forum bloggers.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Oskar i Pani Róża Eric-Emmanuel Schmitt
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum bloggers.fora.pl Strona Główna -> Czytelnia / Książki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oluń
so sexy we are
<i>so sexy we are</i>


Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 13781
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mysłowice
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 13:58, 13 Sty 2008    Temat postu: Oskar i Pani Róża Eric-Emmanuel Schmitt

Tytuł: Oskar i pani Róża
Autor: Eric-Emmanuel Schmitt



Opowiada ona o dziesięcioletnim Oskarze, który umiera na białaczkę. W uporaniu się z codziennością pomaga mu tajemnicza Pani Róża. To właśnie ciocia Róża wpada na pomysł pisania listów do „Szanownego Pana Boga”, a także na pomysł potraktowania każdego cennego dnia życia jako kolejnych dziesięciu lat. W taki sposób tytułowy bohater każdego dnia pisze list opisujący „dziesięć lat” jego życia. Bóg jest dla niego kimś coraz bliższym i mały chłopiec otwiera się przed nim coraz bardziej. Dzieli się z nim swoimi myślami, spostrzeżeniami i problemami. Z każdym listem chłopiec zaczyna coraz bardziej wierzyć w Boga. Coraz bardziej jest też pogodzony z tym, że będzie musiał umrzeć

Czytał ktoś?
Ja dziś skończyłam. Bardzo fajna książka. Nie gruba no i w ogóle ciekawa ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heartless



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 1915
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 14:27, 13 Sty 2008    Temat postu:

ja czytałam!
wspaniała książka ^^ jej jedynym minusem jest grubość - starcza na maks półtorej godziny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
oluń
so sexy we are
<i>so sexy we are</i>


Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 13781
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mysłowice
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 14:37, 13 Sty 2008    Temat postu:

tak jest dość krótka, ale jeżeli kogoś nie przekonują grube książki to w sam raz (:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marti
Gość





PostWysłany: Nie 14:55, 13 Sty 2008    Temat postu:

Dla mnie grubość nie ma znaczenia. Niestety nie czytałam tej, ale postaram się ją wypożyczyć, widzę, że warto ;)
Powrót do góry
oluń
so sexy we are
<i>so sexy we are</i>


Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 13781
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mysłowice
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 15:07, 13 Sty 2008    Temat postu:

Tak tak ja na prawdę polecam ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Un



Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:02, 13 Sty 2008    Temat postu:

Jeeee, ja wczoraj czytałam xD Świetna jest 8> Bardzo podoba mi się to, jak autor ukazuje postawę Oskara wobec Boga i jak zmienia się jego światopogląd ^^
Ogólnie lubię książki Schmitta, teraz czytam Dziecko Noego, bo wypożyczyłam Opowieści o Niewidzialnym ^^


Ostatnio zmieniony przez Un dnia Nie 18:02, 13 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Isabelle



Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 4111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z innego wymiaru ^^
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 8:31, 16 Sty 2008    Temat postu:

Czytałam, lecz dosyć dawno :]
Swietna książka!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
abyssa
Torresoholiczka
<i>Torresoholiczka</i>


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 14922
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 19:23, 16 Sty 2008    Temat postu:

w 6 klasie siostra nam czytała przez 4 lekcje.
świetna książka :p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuki.



Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 3108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:13, 02 Lut 2008    Temat postu:

Nam w 4 klasie na polskim xD
Aż chciałem całość przeczytać. No i przeczytałem. Piękne ^^
Powrót do góry
Zobacz profil autora
oluń
so sexy we are
<i>so sexy we are</i>


Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 13781
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mysłowice
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 8:32, 03 Lut 2008    Temat postu:

Tak..
Moja mama też czytała, bo jej powiedziałam ze ma przeczytać bo super *_*
Powrót do góry
Zobacz profil autora
constance
ooh la
<i>ooh la</i>


Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 12142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: sercem we włoszech
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 11:34, 03 Lut 2008    Temat postu:

czytałam, dużo refleksji...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
eMKa



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 2695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 18:35, 20 Lut 2008    Temat postu:

Piękna książka... wygrałam ją w konkursie w sql
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mazia i Line



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 22:39, 23 Lut 2008    Temat postu:

czytałam, :) chyba z 1,5 roku temu i nadal podziwaim jak piękna jest ta ksiązka.... pare dni jak wiele lat... piękne :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cziken.



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 2950
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Kraków
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 8:39, 22 Gru 2008    Temat postu:

świetna książka < 3.
chociaż smutna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
oluń
so sexy we are
<i>so sexy we are</i>


Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 13781
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mysłowice
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 9:32, 22 Gru 2008    Temat postu:

Cziken, chyba właśnie to, że jest tak smutna i wzruszająca powoduje, że jest świetna :3
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flossey
pif paf
<i>pif paf</i>


Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 2984
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 0:05, 27 Gru 2008    Temat postu:

Czytałam i się rozpłakałam. =3 Myślałam, ze to książka o mnie, pewnie stąd to. Nie no, cudowna po prostu... Taka sentymentalna i smutna...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Agnes
Devil's little sister
<i>Devil's little sister</i>


Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 35680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ministerstwo świętych.
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 12:20, 27 Gru 2008    Temat postu:

Czytałam, czytała nam to katechetka w gimnazjum i nawet na przedstawieniu teatralnym byłam.
Piękna książka, taka... prawdziwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mazia i Line



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 20:57, 15 Sty 2009    Temat postu:

Pamiętam po przeczytaniu, codziennie przy modlitwie prosiłam Boga o jedną rzecz.
Wspaniałe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Clevleen_xD



Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z daleka ;p
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 21:04, 17 Sty 2009    Temat postu:

W szóstej klasie musiałam specjalnie przeczytać na konkurs... połknęłam tę książkę w jeden wieczór :)
Najbardziej szkoda mi było Oskara... Wiedział, że za kilka dni umrze. To okropne, bo nie wyobrażam sobie, jak to byłoby, gdybym dowiedziała się, iż przypuśćmy w lutym umrę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crime



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 9832
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 18:16, 30 Maj 2009    Temat postu:

To jest cudowne. <3 Czytałam na konkurs z polskiego i jestem zachwycona. Wzruszająca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Carly



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 3259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 16:04, 20 Cze 2009    Temat postu:

Świetna i smutna :( Polecam :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mess
everybody dance now
<i>everybody dance now</i>


Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 8904
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 17:04, 20 Cze 2009    Temat postu:

Nie czytałam. Trzeba będzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lulu
Pogromca Snów


Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 16:29, 26 Cze 2009    Temat postu:

nie mój styl książki, ale mi się podobało :3 fajnie to wszystko opisuje. szkoda, że się tak skończylo, ale można było to przewidzieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
werek serek
invasion's so succexxy


Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 6397
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ástralía
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 17:35, 26 Cze 2009    Temat postu:

piękna książka, mimo, że nie lubię smutnych zakończeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Isabelle



Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 4111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z innego wymiaru ^^
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 16:49, 21 Lip 2009    Temat postu:

Świetna książka. Co prawda smutna, lecz pouczająca i dająca dużo do myślenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum bloggers.fora.pl Strona Główna -> Czytelnia / Książki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Soft.
Regulamin