Forum bloggers.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Deutschland
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum bloggers.fora.pl Strona Główna -> Podróże
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aaron



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 4649
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:56, 10 Lip 2010    Temat postu: Deutschland

Niemcy, nasz zachodni sąsiad i bardzo często nowa ojczyzna wielu naszych krewnych. Nie ma wątpliwości, że to jeden z najpiękniejszych i najatrakcyjniejszych krajów Europy, ze wspaniałymi zabytkami, pięknymi miastami i, co wg mnie najważniejsze, bardzo przyjazny rowerzystom.

Kto był, co poleca?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Skispringen



Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia.
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 14:04, 10 Lip 2010    Temat postu:

Byłam w Berlinie. Polecam... na pewno Wieżę Telewizyjną. Polecam też resztki Muru Berlińskiego, Bramę Brandenburską. Akurat ja byłam w grudniu, więc załapałam się na jarmark świąteczny - niesamowite, ręcznie robione rzeczy po parę euro. Przepiękne.
Ogółem całe miasto ma w sobie niesamowity urok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
honey pie
empty spaces


Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 5569
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 14:16, 10 Lip 2010    Temat postu:

w Niemczech zachwyca mnie to, że wszystko mają zawsze przemyślane, dopracowane i dopięte na ostatni guzik. kiedy jestem w łazience na stacji benzynowej, to czuję się jak w jakimś filmie science fiction, bo te urządzenia praktycznie wszystko robiły za mnie, nawet podawały papier XD mnóstwo świetnie utrzymanych zabytków, nad morzem nawet w czasie niepogody jest co robić. kiedyś byłam w Stralsundzie (!!!! <3) cały tydzień, nogi na plaży nie postawiłam, bo było jakieś zimne lato, a ani trochę się nie nudziłam. ani razu się nie zawiodłam, kiedy jechałam do Niemiec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nadin



Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 4074
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 21:16, 10 Lip 2010    Temat postu:

W Niemczech bywam dość często, u rodziny. Polecam Szwarcwald - naprawdę piękne widoki, jest gdzie chodzić i jeździć na rowerze. Niestety jeszcze nie zwiedziłam Berlina :<

Ostatnio zmieniony przez nadin dnia Sob 21:17, 10 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy d'Epee



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 7986
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: stolYca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:32, 10 Lip 2010    Temat postu:

Nie przeczę, kraj ma swój urok i na pewno jest warty wizyty i to niejednej. Jednak nie wzbudza we mnie do końca dobrych skojarzeń (bynajmniej nie mam na myśli żadnych historycznych odniesień!), więc mnie tam specjalnie nie ciągnie. Jedyne, na co bym chętnie przystał, to na wycieczkę pod kątem historii muzyki, bo tutaj Niemcy mają naprawdę wiele do zaoferowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cathy



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 5334
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Garden Lodge
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 21:54, 10 Lip 2010    Temat postu:

Moje jedyne faktycznie doświadczenie z tym krajem polegało na tym, że wracałam przez Niemcy ze Świnoujścia. Miało być pięć razy szybciej, ze względu na autostrady, a wyszło trzy razy dłużej, niż przewidywaliśmy, ponieważ nadzialiśmy się na ogromniasty korek, w którym staliśmy kilka godzin. Masakra.
Natomiast rozśmieszyła mnie jedna rzecz. Mianowicie, gdy przejeżdżaliśmy przez granicę i wjechaliśmy do Polski miałam okazję doświadczyć prawdziwości pewnego demota, mianowicie tego: [link widoczny dla zalogowanych] Tyle, że na odwrót. Urocze.


Ostatnio zmieniony przez Cathy dnia Sob 21:56, 10 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
no
WHY SO SERIOUS?


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 2948
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: beat generation
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 0:08, 11 Lip 2010    Temat postu:

mam tam dziadków i już chyba z myyyyliard razy spędzałam u nich wakacje. jak byłam mała to serio się tym jarałam. bo gdzieś tak osiem lat temu, w mej mieścinie nie mogłam uświadczyć choćby nawet takiej galerii z ruchomymi schodami. :o taktak, chyba ogromne centra handlowe wywierały na mnie zdecydowanie najwększe wrażenie (i oczywiście ich asortyment!). z łatwością można się zaopatrzyć w ciekawe płytki na ten przykład, całkiem niedrogie. :3 ale jednak trudno mi jakoś zachęcać Was do odwiedzenia tego kraju. spędziłam tam... wróć! zmarnowałam tam tyle świąt i nie będę niczego wybielać. dobrze wiecie, że tam niezbyt stoją z wiarą w Boga, ale takiej komerchy w życiu nie widziałam. właściwie świąt tam nie ma, albo mało kto je w ogóle obchodzi. nie ma takiej, cudownej atmosfery... jedynie wystawy sklepowe i "przedświąteczne promocje" przypominają o Bożym Narodzeniu. ostatnio w niemczech byłam właśnie w grudniu i ryczałam jak głupia. w pamięci mam tylko jedno przyjemne wspomnienie. mianowicie na wysprzedaży w pobliskim antykwariacie, w którym pracowała polka, dokopałam się do pudła z winylami. pewien chłoptaś to zauważył, uśmiechnął się i podszedł do mnie. zaczął coś mi ochoczo opowiadać, ale ja ni słowa nie rozumiałam, świetnie. chyba zajarzył, że go nie rozumiem, bo kiedy chciałam wyjść zawołał tą polkę i ta oświadczyła, że jeśli chcę to mogę zabrać ze sobą te winyle. WSZYSTKIE. ńeno aż mnie zatkało. wzięłam pudło i uciekłam, bo by się jeszcze rozmyślili.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ozi



Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 2606
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Śląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:24, 11 Lip 2010    Temat postu:

Wujek mieszka w Zagłębiu Ruhry, więc na MŚ '06 byłem z ojcem u niego. Trzy tygodnie. Nie pytajcie mnie o żadne zabytki i atrakcje turystyczne, bo byliśmy tylko na Westfalenstadion. Niemniej, państwo robiło wrażenie miłego, multikulturalne, ale bez konfliktów (no oprócz Turków, ale oni to są zawsze chuje).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mess
everybody dance now
<i>everybody dance now</i>


Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 8904
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 10:00, 11 Lip 2010    Temat postu:

Moje doświadczenia z Niemcami zaczynają się i kończą na przejeździe do innego kraju przez nie. Może kiedyś wybiorę się na dłużej niż na całodniową jazdę busem po autostradzie i odwiedzanie tamtejszych śmierdzących kibli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kolorova



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 888
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ziemia niczyja
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 13:40, 11 Lip 2010    Temat postu:

Kiedyś byłam w Berlinie i po prostu się w nim zakochałam, wspaniałe miasto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poula



Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: myślałeś, że się dowiesz?
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:04, 15 Lip 2010    Temat postu:

A był ktoś może w Bawarii? Jeśli tak, to może polecić jakieś ciekawe miejsca? (oczywiście oprócz zamku Neuschwanstein)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aaron



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 4649
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:21, 15 Lip 2010    Temat postu:

Bamberg, Norymberga, Monachium :D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
abyssa
Torresoholiczka
<i>Torresoholiczka</i>


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 14922
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 15:26, 17 Lip 2010    Temat postu:

Byłam jedynie w Berlinie na stadionie i przejechałam się metrem na Alexanderplatz. Moim największym marzeniem jest odwiedzenie Monachium<3333 No i byłam nie wiadomo ile razy przejazdem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mess
everybody dance now
<i>everybody dance now</i>


Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 8904
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 15:34, 17 Lip 2010    Temat postu:

Mess napisał:
Moje doświadczenia z Niemcami zaczynają się i kończą na przejeździe do innego kraju przez nie. Może kiedyś wybiorę się na dłużej niż na całodniową jazdę busem po autostradzie i odwiedzanie tamtejszych śmierdzących kibli.

Zapomniało się. Byłam jeszcze w Heide Parku niemieckim. Fajny, ostrry młot był. Już nigdy więcej nie pojadę ; c
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mardy bum
from Paris with love
<i>from Paris with love</i>


Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 4284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radlin
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 16:25, 17 Lip 2010    Temat postu:

Pierwszy raz zetknęłam się z tym krajem dwa lata temu w drodze powrotnej z Francji. Zaliczyliśmy tylko Norymbergę i szczerze powiedziawszy nie za specjalnie mi się podobało. Za to drugi raz pojechałam do Niemiec z naszym chórem z okazji !SING - Day Of Song. Całe przedsięwzięcie było związane z faktem, iż w tym roku Ruhr było Europejską Stolicą Kultury. Mieszkaliśmy w maleńkim Lembeck, które absolutnie mnie oczarowało. Wszystko nowe, piękne, zadbane. A goszczące nas rodziny były niezwykle sympatyczne.
Zaliczyliśmy też Dorsten, cudowne Essen i oczywiście stadion Schalke 04, gdzie odbywał się Day Of Song.
Nigdy nie pałałam specjalnym uczuciem do naszych zachodnich sąsiadów, ale urok niemieckich miast i miasteczek jest jednak niezaprzeczalny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karr



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1684
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 22:06, 17 Lip 2010    Temat postu:

MardyBum napisał:
Nigdy nie pałałam specjalnym uczuciem do naszych zachodnich sąsiadów, ale urok niemieckich miast i miasteczek jest jednak niezaprzeczalny.

Otóż to! Ja byłam w Niemczech 2 razy nie wliczając w to przejazdów. Pierwszy raz u kuzynki która mieszka w Carlsbergu, małym miasteczku położonym niedaleko Frankfurtu. Większe górki, pagórki, pola winogronowe (niedaleko znajduje się dużo winiarń). Budynki kolorowe, w części porośnięte zaroślami. Jak w bajce. Rok temu odwiedziłam ten kraj ponownie, podczas kolonii. Byliśmy wówczas na jeden dzień w Tropical Island, dzień później mieliśmy zwiedzanie Berlina. Miasto bardzo mi się spodobało. Bardzo czyste i zadbane miasto. Dużo razy też przejeżdżałam przez Niemcy. Czekam na następne odwiedziny kuzynki, rodzice już planują. ;3 Bardzo lubię ten kraj, nic do niego nie mam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Edek
Gość





PostWysłany: Czw 13:16, 22 Lip 2010    Temat postu:

Mess napisał:
Moje doświadczenia z Niemcami zaczynają się i kończą na przejeździe do innego kraju przez nie. Może kiedyś wybiorę się na dłużej niż na całodniową jazdę busem po autostradzie i odwiedzanie tamtejszych śmierdzących kibli.

Haha, otóż to.
Powrót do góry
susanne



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 7115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z dupy
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 21:01, 31 Lip 2010    Temat postu:

Bywam praktycznie co rok... przejezdnie oczywiście, aczkolwiek mam "wyjechane" Niemcy od południa do północy, od zachodu do wschodu i większość rzeczy zwiedzonych, więc można powiedzieć że zwiedziłam Niemcy. Podoba mi się to, że mają wszystko dopięte na ostatni guzik, i mają zajebiste drogi xd
Tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Carol



Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1605
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dom dla zmyślonych przyjacioł pani Foster
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 11:34, 05 Sie 2010    Temat postu:

Ja mam jakieś 3-4 godzinki do Berlina, ale i tak byłam tylko 2 razy. Za dużo nie pamiętam bo byłam mała, ale na prawdę Berlin jest pięknym miastem.
Poza tym byłam jeszcze w Zoo i Heide Parku, to cyba wszytko. ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sawyer
Admin
crazy as a motherfucker

Admin<br><i>crazy as a motherfucker</i>


Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 18718
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:55, 13 Sie 2010    Temat postu:

Przejazdem byłem wiele razy, ale na dłużej miałem okazje być dopiero w tym roku, w Bawarii. Bardzo mi się podobało (no, w końcu dto Niemcy!) i w maju jadę ponownie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poula



Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: myślałeś, że się dowiesz?
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 20:34, 17 Sie 2010    Temat postu:

muehehe, Bawaria^^

udało mi się zwiedzić Ratyzbonę, Pasawę, Cham i parę mniejszych miast. Reszta albo nie po drodze albo nam się żywcem nie chciało albo pewien debil nie zamieścił w przewodniku planów miast. Mimo to mogę powiedzieć, że miasta mają naprawdę bardzo urokliwe i przede wszystkim zadbane! No i oczywiście drogi pierwsza klasa, i kręcące się kible. Ja pierniczę, ale się z tego ulałam C:
Na pewno także godne zwiedzenia są zamki bawarskie, i nie tylko słynny Neuschwanstein (przepraszam jeśli przekręciłam nazwę).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
werek serek
invasion's so succexxy


Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 6397
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ástralía
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 23:41, 11 Lis 2010    Temat postu:

ja chcę do Bawarii!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sawyer
Admin
crazy as a motherfucker

Admin<br><i>crazy as a motherfucker</i>


Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 18718
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:22, 01 Mar 2011    Temat postu:

Bardzo podoba mi się plan tegorocznej wymiany. Jedziemy do Garmisch-Partenkirchen! *-*
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Guśka
dwa dni w raju


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 6397
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 19:26, 01 Mar 2011    Temat postu:

Zbije mnie ktoś, jak powiem, że mieszkam niecałe 10 km od Niemców i byłam tam może z 5 razy? XD W dodatku praktycznie zawsze przejazdem, raz tylko u ciotki na kilka dni :>

Ed. A nie, sorry, jeszcze na tropical island rok temu


Ostatnio zmieniony przez Guśka dnia Wto 19:28, 01 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
burdelmama
Moderator
do u know i'm eternal?

Moderator<br>do u know i'm eternal?


Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 29792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szumy kosmiczne
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 17:24, 04 Mar 2011    Temat postu:

Ja polecam spędzić 2 tygodnie u jakiejś rodziny niemieckiej. :3 Później byłam już tylko w Tropical Island, a to był bodajże 2009 rok. No i planuję w czerwcu wypad do Berlina, ale różnie może być.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum bloggers.fora.pl Strona Główna -> Podróże Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Soft.
Regulamin